طرز تهیه ماکارونی رشته ای

با سلام خدمت دوستان گرامی در این بخش از دستورات آشپزی قصد داریم طرز تهیه ماکارونی رشته ای رو ارائه بدیم این غذا برای سنین کودکی و نوجوانی خیلی دلچسب هست و بخاطر انرژی زیادی که در این غذا هست علاقه مندان زیادی دارد. بسیاری از کدبانوها ماکارونی را به شیوه های مختلف پخت میکنند ما هم در اینجا دستور پخت ماکارونی رو برای ۴ نفر ارائه میدیم. در ادامه طرز تهیه ماکارونی رو خدمتتان عرض میکنیم.

ماکارونی رشته ای

مواد لازم:
پیاز یک عدد

سیب زمینی یک عدد

ماکارونی یک بسته 500گرمی رشته ای

گوشت چرخ کرده200گرم

نمک،فلفل،زردچوبه به میزان لازم

روغن مایعبه میزان لازم

رب گوجه فرنگی2قاشق

آب به مقدارموردنیاز

طرز تهیه و دستور پخت:

برای تهیه ماکارونی رشته ای، ابتدا باید یک عدد سیب زمینی کوچک تا متوسط را نگینی و ریز خورد کرده و در ماهی تابه ای مناسب که مقداری روغن در آن ریخته ایم سرخ کنیم. بعد از آن که سرخ شد، داخل یک ظرف کوچک کنار میگذاریم. سپس یک عدد پیاز را خرد کرده و داخل ماهی تابه میریزیم. روغن برای تهیه مایه ماکارونی نباید نه زیاد و نه کم باشد. پیاز را تفت میدهیم؛ سپس مقداری گوشت چرخ کرده به اندازه ۲۰۰ گرم اضافه میکنیم. (گاهی به جای گوشت از سویا استفاده میکنیم؛ سویا را باید مقداری بخیسانیم) بعد از این مرحله، سیب زمینی سرخ کرده را اضافه میکنیم مقداری نمک روی آن می پاشیم و کاملا باهم مخلوط میکنیم. سپس مقداری زردچوبه و فلفل قرمز نیز به مواد اضافه میکنیم. بعد از آن ۲ قاشق رب گوجه فرنگی نیز اضافه میکنیم و دوباره مایه ماکارونی را با هم مخلوط میکنیم.

در مرحله بعد داخل یک قابلمه نسبتا بزرگ، نصف بیشتر آن را آب ریخته و روی گاز قرار میدهیم تا به جوش بیاید. سپس رشته های ماکارونی را بدون شکستن و درسته داخل آب درحال جوش میریزیم تا نرم شوند. برای اینکه بهم  نچسبند مقدار خیلی کم زردچوبه اضافه میکنیم به آب جوش. بعد از مقداری نرم شدن، ماکارونی را آبکش میکنیم و مقداری آب سرد روی آن میریزیم و قابلمه را روی گاز با شعله کم قرارمیدهیم.

مقداری روغن ریخته با نان و سیب زمینی ته دیگ قرار میدیم. سپس یه لایه ماکارونی یه لایه مایه ماکارونی، به همین ترتیب لایه لایه تا تمام مواد داخل قابلمه قرار گیرد. نصف استکان آب روی آن ریخته و با دم کنی سرقابلمه رو میبندیم به مدت  2۵ الی ۳۰ دقیقه با شعله کم قرار میدیم تا ماکارونی آماده بشه و در دیس سرو کنیم.

منبع : مامی فود

Leave a comment